Математика

Задаци за вежбање

математички квиз

задаци за вежбање

У друштву  и  нула  нешто  значи – Мирко  Дејић

 

Једном  су  се  бројке  посвађале  са  нулом.

– Ти  си  такође  цифра , али , ако  хоћеш  право  да  знаш , ти  ништа  не  значиш  – рекла  јој  је двојка.

– Ево , на  пример, ја. Ако  изабере мене,  дете  може  да  добије  два  сладоледа.Узме  ли  тебе, нема  од  сладоледа  ништа.

– Тачно, ти  си  ништа! – рече  јединица.

– Права  правцата  нула! – закикота  се  петица.

– Ништа, ништа! – заграјаше  остале  бројке.

– Ви  сте  глупе  и  ништа  не  разумете – рече  нула.

– Ја  вам много  помажем. Ево  већ  и  теби  првој , јединице. Кад сад  станем  са  твоје  десне  стране, шта  ћеш  да  постанеш ? Одговори!

Нула  је  тако  стала  јединици  уз  бок, с десне  стране, а јединица  је  постала  –  десетка.

– А  када  станем  с  твоје  десне  стране, ти  уображена  петице, шта  ћеш  ти  постати?

Гласније  да  сви  чују.Наравно , постаћеш  десет  пута  већа – педесетица.

Нула  је  тако  ступала  редом уз  сваку  од  цифара, увек  с  десне  стране, и  сваку  питала  шта  је постала.

– Кажете  ми  да  сам  ништавна, а ја  сваку  од  вас  увећавам  десет  пута! И  то  није  све.Када  нема  ниједне  од  вас – ја  вас  замењујем.

Ако  са једне  стране  једначине  пише  5 – 5 или  7 – 7 , ко  стоји  с  друге  стране? Ја  наравно!

Потребна  сам  ја  вама  као и  ви  мени.

Тек  кад  смо  заједно  постајемо  моћне…

Бројке  постиђено  ућуташе, а нула  настави.

– Знам  да  ви  нисте  једине  које о  мени  тако  мисле.И  људи  понекад  умеју  да  ме  увреде, па  за  оне  најгоре  међу  собом  кажу  да  су  нуле.А  у  време кад  су  ме  измислили – јако, јако  давно, у  далекој  Индији – и те како  су  ме  поштовали.Ништа  које  може све – тако су  ме звали.Е па , драге  моје, пазите  како  се  понашате  с  неким  ко  може  све.

Mатематички квизић 1. разред, 3. коло

Математички квиз друго коло

Математички квиз прво коло

Бројеви прве стотине

ПИСАЊЕ И ЧИТАЊЕ БРОЈЕВА ДО 100

Десетице прве стотине

ЗАДАЦИ ЗА ВЕЖБАЊЕ

za-toliko-vec487i-broj                za-toliko-manji-broj

За толико мањи број

За толико већи

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Задаци

Сабирамо и одузимамо

ВЕЖБАЊЕ

Здруживање сабирака

ЗАДАЦИ ЗА РАЗМИШЉАЊЕ

Вежбамо

Сабирање и одузимање до 6

Вежбамо од_1_do_5_радни лист

УПОРЕЂИВАЊЕ БРОЈЕВА

ПРАВА

Tacka

У, на,ван

Boje i oblici

Положаји и смерови кретања

Постави коментар